Milyonlarca Hintliyi Tepindiren Adam


 

Günümüz Hint Popüler müzik dünyasında son zamanlarda diğerlerini arka planda bırakıp sivrilen Kailash Kher, halk tarafından en bilinen ve sevilen sanatçı. Yetenekli vokalleri ve ilham verici kişiliği ile tüm Hindistan ve Güney Asya’da saygın bir konuma sahip olan Kher, şu ana kadar etkileyici vokallerini birçok Bollywood filmine ödünç vermenin yanı sıra televizyondaki yetenek yarışmalarında milyonların karşısına çıktığı jüri görevini de başarıyla sürdürüyor. Halk tarafından sanatçılığının yanı sıra kişiliği bakımından da sevilen Kher, grubu Kailasa ile birlikte birçok kez müzik listelerinde zirve sefası sürdü. Ruhani ve mest edici özellikler içeren vokalleri sayesinde milyonları çevresinde toplayan sanatçı, artık Batı’ya açılmanın zamanı geldiğine inanarak ilk uluslararası çalışmasını geçtiğimiz günlerde kulaklarımızla buluşturdu.

Genç ama yaptığı heyecan verici atılımlarla dünya müziği fanusunda önemli bir konuma sahip Cumbancha müzik firması tarafından basılan “Yatra (Nomadic Souls)” adlı albüm, Kailash Kher ve ekibi Kailasa’nın tüm dünyaya açılımını yapacak olan bir pencere. Albüm tanıtımı için Amerika ve Kanada’da 3 aylık bir turneye çıkan ekip bu yeni çalışmasında hem taze hem de nispeten eski ama hâlâ beğeni toplama yeteneği yüksek parçalarını bir araya getirdi.

7 Temmuz 1973 günü, Keşmirli bir ailenin nüfusunu bir artıran Kher, amatör müzik yapan ve aynı zamanda Hindu rahibi olan babası sayesinde müzik ile duygusal bir ilişki kurdu. Ev içerisinde periyodik olarak gerçekleşen geleneksel müzik şölenlerinden fazlasıyla yararlanan ancak bunların kendisine yetmeyeceğini anlayan genç Kher, farklı açılımlar için on dört yaşında Yeni Delhi’nin yolunu tuttu. Daha dört yaşında müzik kabiliyetini büyüklerine kanıtlayan bu ergen, bir anda kendini klasik ve folk müzik eğitimi içerisinde buldu.

Müziğe tutkusu ve uzun süren eğitim döneminden sonra, sanatçı bir mekân değişikliğine daha gidip Hindistan’ın dışa açılan yüzü Mumbay’a yerleşti. Müzik piyasasındaki rekabetin kıran kırana sürdüğü bir ortamda kendisine profesyonel bir kariyer çizmeyi deneyen sanatçı, birçok müzisyenin o kaçınılmaz sefalet döneminden geçti: az para, ucuz oteller, zor gelen geceler, kendine layık görülmeyen geçici işler… İlk ciddi işi, 100 Dolar karşılığında yaptığı bir reklam filmi müziği oldu. Müzik piyasasıyla gerdeğe girdiği bu işinden sonra para kazandıran işler sıraya girdi. Sesinin kendine özgü erişimlerinden dolayı kısa bir süre sonra Kher pek çok reklam filmi müziğine imza atar oldu.

Reklamları için hazırladığı çalışmalar, yorgun bir günün sonunda televizyonun karşısına geçen Bollywood yapımcılarının akıllarına kazınınca Kher’in telefonları daha bir farklı çalmaya başladı. Sanatçının geniş kitlelerce tanınmasına “Waisa Bhi Hota Hai” adlı filmin ikinci bölümü için yazdığı ‘Allah Ke Bande’ parçası vesile oldu. Birçok Bollywood filminde olduğu üzere, Kher’in bestelediği filmin müziği filmin kendisinden daha çok ün yaptı.

Takvimler 2004’ü gösterirken Kher tüm Hindistan’ın dikkatini üstüne çekmiş, yüz ellinin üstünde film müziği bestelemiş bir ulusal cevher mertebesinde ulaşmıştı. On dört farklı dilde ana dilini aratmayacak kadar başarılı şarkı söyleyen sanatçı, bu arada ilk göz ağrısı reklam müziklerini unutmayıp son kayıtlara göre dört yüzün üstünde tekerlemeli reklam müziği üretti.

Kendini bilen, sınırlarının nereye kadar uzandığını öğrenmek isteyen her başarılı sanatçı gibi Kher geldiği konum ile yetinmeyip yine müziksel bir arayışa girdi. Kısa süre sonra Hint rock zümresi içerisindeki Naresh ve Paresh Kamath kardeşler ile tanışan Kher, onlarla müziksel ilişkiye girdi. Bunun ilk meyvesi 2006’da “Kailasa” adıyla çıktı ve içerdiği ‘Teri Deewani’, ‘Tauba Tauba’ parçaları ile ekibi, Hint müzik camiasında daha önce varlığından habersiz olunan bir rakıma yükseltti. İkinci meyve 2007’de “Jhoomo” adıyla tarihe geçti.

Katılmasam da, Üstat Nusrat Fateh Ali Khan’ın popüler müzikteki yansıması olarak kabul gören Kher, zengin ve kulakların kendisine çevrilmesini sağlayan kuvvetli vokalleri sayesinde toplulukların dikkatini çekmekte gecikmedi. Her ne kadar popülerlik, içerisinde gizli -hatta son zamanlarda göze sokulan- bayağılık unsurunu taşısa bile Kher, geleneksellik ile çağdaşlık arasına gerdiği sağlam halatlar sayesinde kendisini bu uçurumdan uzak tutuyor. Özellikle müzik yoldaşları Naresh ve Paresh Kamath kardeşler (ayrıca Bombay Black adlı grubun kurucuları) sayesinde geleneksel ve çağdaş ritimler arasında dengeli bölümlenmeleri müziğinde yaşatan sanatçı, rock, funk, raga, reggae hatta arada sırada elektronik müzik açılımlarına rahatlıkla sokuluyor. Hindistan’ın derin tarihini ses tellerinde işleyip elektrik gitar veya hip hop tarzları ile harmanlayan Kher, zaman geliyor bir ücra Hint köyünden yükselen ritimler ile dinleyene seslenirken bir başka zaman Qawwali Sufi ağıtsallığına bürünüyor.

Çömez ve kıdemli on dört parçadan oluşan “Yatra (Nomadic Souls)”, Asha Bhosle, Sonu Nigam ve Kunal Ganjawala gibi uluslararası üne sahip olan sanatçılar ile verilen konserlerden sonra, ekibin Hindistan dışındaki müzikseverler ile tanışma gereksiniminin bir üretimi. “Yatra (Nomadic Souls)”, tanınmayan diyarlara yapılan yeni bir macera, hem sanatçılar hem de müzikseverler için. Bizim için milyonlarca Hintlinin tepindiği müzikleri tanıma zamanı geldi artık…

 

YATRA (NOMADIC SOULS) PARÇA LİSTESİ

  1. Kaise Main Kahoon (International Version) – Nasıl Söylesem? 4:15
  2. Dilruba (International Version) – Canım 3:56
  3. Guru Ghantal – Hilekâr 3:58
  4. Turiya Turiya – Yürürken 3:08
  5. Chandaan Mein - Tütsü Kokularıyla Sarılı 4:13
  6. Kar Kar Main Haara – Denedim ama Kaybettim 6:37
  7. Tauba Tauba (International Version) – Hay Allah 3:51
  8. Bheeg Gaya Mera Maan (Cherrapunjee) – Yüreğime Dokundu 5:00
  9. Piya Ghar Aavenge – Aşk Eve Gelir 3:57
  10. Na Batati Tu (Na Dhin Dhin Dhin Na) – Bana Söylememiştin 3:47
  11. Rang Rang Ma – Tüm Renkleriyle 4:02
  12. Jhoomo Re (International Version) – Mutluluktan Zıpla 5:02
  13. Teri Deewani (Unplugged) – Sana Deliyim 5:27
  14. Joban Chaalke (Unplugged) – Güzellikle Süzülmek 4:02

 

Resmi İnternet Sayfası: www.kailashkher.com

Film Müzikleri: www.imdb.com/name/nm1334513/

Myspace: www.myspace.com/kailashkherspace

 


Makaleleri
Milyonlarca Hintliyi Tepindiren Adam
Turizm Sektörünün Köşe Taşı
Othmar Pferschy: Türkiye’nin ilk turizm fotoğrafçısı
2017’nin Lüks Seyahat Eğilimleri
Teotokostis Pammakaristu Manastır Kilisesi
Müzik, Seyahat İsimli Eşsiz Filmin Film Müziğidir…
Dünyanın En Garip Müzeleri
Turizm ile Şekillenen Gelecek
2018 Avrupa Kültür Başkenti: Valletta
Sanatın ve Mimarinin Beşiği: Floransa
Dokunulmamış: Ürdün ve Petra
Turizm Hakkında
Güzergah; Film Sahnemiz
Tonlarca Tel ve Sürdürülebilirlik
Kaburga Kıran
Dünyanın 10 Yerinden 10 Görkemli Kanal
Arkeolojik Kazılar, Türk Kaleleri ve THY
Birinci Konstantin
Barka İle Seyahat
Osaka
Modern Tanıma Göre Turizm’in Keşfi
Nasıl?
Seyahat Teknolojisi
Zekeriya Şen’in Hindistan İzlenimleri Serisi-2
Zekeriya Şen’in Hindistan İzlenimleri Serisi-1
Nam-ı Diğer: Zamanla İsmi Değişen Ülkeler
1900’lerde Paris'te Bir Fuar ve Yürüyen Kaldırım Hikayesi
Mars’ta Tatil Yapmak Mümkün mü?
Rock’n Roll ve Otel Sektörü
Nepal Denince Akla…
2016’nın Favori Destinasyonu: İzlanda
Gelişen Teknoloji Işığında Geleceği Öngörmek
Bavulunun Sesini Dinle : BagSentry
Düşük Sınıf Negatifliği Burada Yok: Narita Havalimanı
Kültürel Varlıklarımız: Ayasofya
İLETİŞİM
Adres: Barbaros Bulvarı, Barbaros Apt. No.74 K.7 D.20 PK.34349 Balmumcu, Beşiktaş-İstanbul / Türkiye
Tel: 0 850 622 33 78   Faks: 0 212 216 10 30
E-Posta:  fest@festtravel.com

WhatsApp: 0534 015 62 30
Çalışma Saatlerimiz: Pazartesi - Cuma / 08.30 - 18.30
Mesai saatleri dışında bize ulaşmak için yurtdisi@festtravel.com adresimize yazabilir ya da 0534 015 62 30 no’lu telefonu arayabilirsiniz.